wtorek, 17 lipca 2012

Jak piec wyroby z modeliny? Poradnik.

Wiele osób gotuje swoje wyroby w wodzie. Dlaczego?? Bo boją się, że ich rzeczy się spalą, lub po prostu nie wiedzą jak. Ja spróbuję pokazać wam, jak ja to robię.
Najpierw zbieram i robię jak najwięcej rzeczy z modeliny (dla satysfakcji ; p) . Później, wyjmuję blaszkę.
Biorę kawałek papieru, lub papier do pieczenia i kładę go na blaszkę. Następnie układam wszystkie rzeczy, starając się, aby się nie dotykały (po ostygnięciu mogą się skleić). Nastawiam piekarnik na 125 stopni celsjusza, kiedy piekarnik już się nagrzeje, wkładam blachę z wyrobami. Ustawiam sobie minutnik na 15 minut (dla mnie najlepszy czas), lub patrzę która godzina i liczę o której muszę wyjąć. Za ten czas oglądam telewizję, żeby czas szybko zleciał ;p Po piętnastu minutach wyjmuję, lecz jeszcze nie dotykam rzeczy (są gorące!) ale sprawdzam wykałaczką, czy stwardniały ( na początku są jeszcze trochę miękkie) Kiedy już ostygną maluję je lakierem do rzeczy z modeliny.

Co nam daje pieczenie modeliny, a nie gotowanie?
Przede wszystkim nasze wyroby mają ładniejsze kolory. Często na gotowanych pojawia się osad, co wygląda niezbyt "estetycznie" ;d . Poza tym nie odpadają części od naszych rzeczy ^^

To już koniec tego posta, myślę, że wam pomogłam, i że dzięki mnie wasze wyroby będą ładniejsze : )

Podziwiam osoby, które przeczytały to do końca :D

11 komentarzy:

  1. No sam się sobie dziwię, że przeczytałem do końca, ale przynajmniej już wiem, że najpierw należy rozgrzać piekarnik. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja spotkałam się jeszcze ze smarowaniem jajkiem przed pieczeniem. Prawdopodobnie tańszy sposób na ładny efekt. Ale też raczej wolę lakier. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. A co z rzeczami, które mogą mi się odgnieść? jakieś rady? w jaki sposób je piec?

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy można posmarować olejem lub lakierem do paznokci?

    PS super post :) Akurat przydał mi się na teraz :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki! Właśnie odlewam klocki lego z czekolady i potrzebuje kawałek formy z modeliny upiec

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki, właśnie się zastanawiałam jak piec rzeczy z modeliny bo zawsze gotowałam a wtedy są bardziej podatne na złamania i się trochę rozpuszczają dzk. a tak w ogóle to jakim lakierem smarować i czy w ogóle trzeba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są specjalne lakiery do modeliny lecz można także pomalować je np. jajkiem i zostanie na nich piękny połysk. Oczywiście jeżeli niw chcesz nie musisz ich malować.

      Usuń
  7. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń